Autor Wiadomość
Borsuk
PostWysłany: Czw 16:56, 05 Lis 2009    Temat postu:

Mam też zastrzeżenie do aspektu penetracji wzrokowej w głąb budynku. W rzeczywistości jest tak że strzelający jest widoczny i zauważony właśnie po oddaniu strzału nie wcześniej. I właściwie snajper też nie zauważy żołnierza który tylko stoi przy oknie do momentu kiedy ten odda strzał zdradzając swoją pozycje i vice versa. Tak samo Żywopłoty i inne przeszkody jeśli nie widzimy w normalny sposób przeciwnika możemy do niego strzelić tylko za pomocą karty "supresingfire". Następnym aspektem jest strzelanie do celów przysłoniętych częściowo. Np.: Jeśli Tygrysowi wystaję z nad żywopłotu wieża i to nie cała to w momencie kiedy niema wykupionego kamuflażu podlega normalnemu zauważeniu ale, ponieważ jest częściowo przysłonięty należy rzucić najpierw na trafienie, następnie na to czy pocisk uderzył w żywopłot czy w wieże. A kolejny rzut na obrażenia. Trafiona przeszkoda jest automatem niszczona i zdejmowana z planszy. To samo powinno działać na piechotę. Która strzela do celów przysłoniętych daleko oddalonych.
kuba
PostWysłany: Czw 16:17, 05 Lis 2009    Temat postu:

jak to niedawno Borsuk zauważył można by dać zasadę o dzieleniu ognia na dwie różne grupy przeciwnika (np. jeden oddział Rangers'ow może strzelać jednocześnie do dwóch oddziałów niemieckich niech będzie granadierów)
Borsuk
PostWysłany: Pon 10:51, 10 Sie 2009    Temat postu:

Teraz to co było ale niema tego w regułach czyli okopywanie się. Można je wykonać przy pomocy rozkazu RUCH na cały oddział. Każda figurka musi w tedy posiadać pod sobą żeton okop lub element modelu okopu. Działa to podczas obrony jako osłona średnia.
Harki
PostWysłany: Nie 21:12, 26 Lip 2009    Temat postu:

Lekko mowiac to bedzie kolejni snajperzy , ktorych bez suppresion fire nie zabije sie.
Ale jesli amerykance nie maja wogole snajperow , to mi to nie przeszkadza.
I tak jak bedziemy przerabiac army listy to oni tez pojda pod obrobke.
Borsuk
PostWysłany: Śro 14:58, 22 Lip 2009    Temat postu:

Spoko może być. Mi pasuje:)
kuba
PostWysłany: Wto 23:25, 21 Lip 2009    Temat postu:

co byś cie powiedzieli na temat, żeby do listy armii amerykańskiej dodać sekcję snajperów?? przygotowałem nawet szkic takiej sekcji:

SNIPER SECTION
Consisting of 1-3 Sniper Squads
Training: 3+
1-3 Sniper Squads
POINTS: 100 (RP:1)
1 men armed with Springfield M1903 rifle
Characteristics: sniper, accurate shot, sight, marksman, infiltrator
Note: These men are not subject to rules governing Solitary models.

na polski:

Sekcja Snajperów
składa się z 1-3 oddziałów
wyszkolenie: 3+
1-3 oddziały snajperów
punkty: 100 (OP:1)
1 człowiek uzbrojony w karabin Springfield M1903
Charakterystyki: snajper, mierzony strzał, celownik, strzelec wyborowy, infiltrator
Uwaga: Nie podlegaja zasadom dotyczącym Samotnych modeli.

zrobiłem to w oparciu o sekcje snajperów niemieckich jak i brytyjskich
co wy na to??
kuba
PostWysłany: Śro 19:49, 15 Lip 2009    Temat postu:

aha, strzelanie do załogi half - trucka, trucka, armoured car, car, jest możliwe tylko jeśli jest napisane w liście armii, że pojazd jest open - tooped, i strzelanie min. na 9, oczywiście plus wszystkie modyfikatory

btw. przeglądałem ostatnio zasady i muszę zwrócić honor Harkiemu, gdyż jest coś takiego jak rzut "ostatniej szansy", i polega na tym że, jeżeli jest napisane w tabeli iż na przykład lekkie działo nie ma możliwości zniszczenia ciężkiego czołgu, to rzut ostatniej szansy powoduje, że jeśli się doda i odejmie modyfikacje i wyjdzie liczba w granica 1-10 to jak najbardziej można strzelać, lecz obrażenia są rozpatrywane jako small arms (np. lekkie działo strzela w ciężki czołg, w tabeli jest podane że nic nie zrobi, lecz gdyby lekkie działo kwalifikowało się do 50mm, miało bardzo długą lufę, strzelało od tyłu z mniej niż 10cm to:+2 - bardzo długa lufa, +2 - jest mniej niż 10 cz różnicy odległości, -1 - strzela od tyłu w heavy tanka = z NE robi się 7! no ale niestety small arms Neutral )
Borsuk
PostWysłany: Wto 23:54, 14 Lip 2009    Temat postu:

1. Otwarte przedziały pojazdów = tylko jeśli w rzeczywistości siedząc byli żołnierze nie widoczni nie można ostrzelać chyba że strzelający jest level wyżej od celu.
2. Po strzale snajper staje się zauważony na normalnych zasadach.
3. Oddziały specjalne na odległość 20cm są widoczne normalnie wyjątek stanowi osłona jeśli są za nią schowani i jeśli jest noc mogą podejść do wroga na 11cm ale w momencie oddania strzału stają się widoczni aż do ukrycia się i zmiany pozycji.
4. Pojazdy pancerne i pojazdy opancerzone mogą max. widzieć do 30cm chyba że dowódca wychyli się z pojazdu i do końca tury zostanie odkryty.
5. Wszystkie KMy montowane na wieżach i pojazdach traktowane jako PLoT mogą być używane nie tylko jako takie ale i przeciw piechocie na normalnych zasadach.
6. Karta Ambusch jest kartą stopującą i można ją użyć tylko w momencie kiedy przeciwnik wykona jaki kol wiek ruch a nie strzał dlatego najpierw strzela ten kto niema tej karty potem ten który ma kartę Ambusch
7. Sandbagsy są na burtach i przednim pancerzu alianckich czołgów tył NIE.
8. Schuszen =burty i wieża zależnie od modelu czołgu także przedni pancerz.
9. Wykupienie dla każdego oddziału radiostacji zwykłej +30pkt. Sprawia że można się porozumiewać w każdej chwili bez porozumienia z HQ.

To na razie tyle jeśli chodzi o pach 0.4
kuba
PostWysłany: Wto 20:01, 14 Lip 2009    Temat postu:

myślę, że zasady rozdawania rozkazów takie jak były w niedzielę ( 12 lipca ), byłyby najlepszą metoda na rozdawanie kart, nie było żadnych nieporozumień, co Wy na to?? tak samo jak pomysł z tym, że nie trzeba dawać rozkazu na każdy oddział w każdej turze.
Doszedłem do wniosku, że efekty obrażeń silnik amunicja powinniśmy zmienić na takie jak są po angielsku, gdyż jak się wyrzuci na obrażenia 6 to niszczy się main weapon, a na 7/8 ( czyli silnik i amunicja ) już nie, a w angielskiej jest main weapon ( broń główna )
Borsuk
PostWysłany: Wto 15:08, 14 Lip 2009    Temat postu: Pogadanki na temat regół gry pach 0.4 PL -do roboty.

Tu poruszamy temat o tym co nie podoba się wam w regułach. Proszę o wypowiadanie się na ten temat.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group